2015. december 12., szombat

Fokhagyma krém




Fokhagyma krém készítése egyszerűen.
Ehhez nagyon jól használható, a már gerezdekre szedett hagyma, vagy a szedés közben megsérült fejek. Én fél kilót használtam fel egy adaghoz. Sokáig elég lesz.
A hagymát megtisztítottam, hagyományos módszerrel. Most nem húsdarálóztam, inkább a kis elektromos darabolót használtam. Nem lett olyan krémes, de ngyon dekoratív apró darabokra darálta, és közte teljesen szétzúzott rész is volt. Összekevertem egy kis sóval jó alaposan, és hagytam pihenni egy kicsit, néha újra kevertem hogy a só nagy része feloldódjon. Nem mértem, de körülbelül 10 deka sót tettem bele.  A citromasavat kihagytam, ha barnulni akar hát tegye.  Az egész hasonló lett a darált zöldségfélékhez. Azért amikor elsímítottam, a tetejére légszűrönek egy csípet étolajat tettem, pár kanállal, csak szigetelni. Mikor használni akarom, picit megdöntöm és alányúlok az olajnak. Persze rántásokhoz ez teljesen fölösleges lenne, csak, ha nem akarom pótolni kell. Maga az olaj is valami csodás ízt vesz fel.
A hűtő zöldséges rekeszében kapott helyet. Kéz alatt van és sokféle menübe szívesen alkalmazom, de akár egy kis vajas kenyérre dobva is finom.
Jó egészséget, hiszen a nátha ellen is segítség.

Nincsenek megjegyzések: