2013. július 29., hétfő

Zöldbableves

Pár receptet a szezonális mindennapi menükből is felrakok. Itt előfordulhat, hogy a fotó is lemarad, hiszen csak estefelé jut eszembe, hogy meg kellene írni. A fotó vagy vakuval(villanynál készül) vagy nincs már mit fotózni. A másik véglet a forró étel. Na azok a fotók is borzalmasak. A pára elszínteleníti az ételt. Van ugyan a gépemen program az ételekhez fotózni, de ott meg a színek annyira hamisak, a valósághoz semmi közük.



Zöldbableves

Szükséges:
 fél kiló zöldbab
zöldségfélékből egy kevés (sárgarépa, zöldség, pár kocka karalábé stb)
zöldség zöldje
1 gerezd fokhagyma
1 új burgonya nagyságtól függően
1 kis vöröshagyma, vagy egy kis hagyma zölddel
fűszerek
törött paprika

zsír(olaj)
kávéskanál liszt


Betéthez:
1 tojás
negyed tojáshéjnyi víz
liszt

Mellé:
tejföl

A zöldbabot feldaraboltam és felraktam vízbe. Hozzá a zöldségféléket és a krumplit. Kicsit megsóztam. Főztem és mire félig főtt volt, nagyon gyenge rántást készítettem. A lisztet a forró olajba és egy kicsit pirítottam, majd a fokhagymát is beledobtam összedarabolva. Amikor kezdett színesedni, akkor a törött paprikát is hozzáadtam, hideg vízzel felöntve a leveshez adtam. A vöröshagymát azért nem írom, mert zöldhagymát használtam. Most azt is beledaraboltam apróra, és pár borsikafű levelét.
Közben a tojást felütöttem egy kis tálba és az egyik felét a tojáshéjnak negyedig töltöttem  vízzel majd hozzáöntöttem. Amennyi lisztet felvett, jó keményre gyúrtam. Innen a neheze, hogy apró csipedtkéket csipegessek belőle. Mivel nem túl pihentem álltam neki a főzésnek lassan ment. Amikor a répa is puha lett utánasóztam és beleszórtam a rabszolgamunka eredményét betétnek. A zöldség zöldjét is beledaraboltam, nagyon apróra és még főztem egy kicsit(10perc körül).

A tejfölt mellérakjuk az asztalra

Nincsenek megjegyzések: