2012. szeptember 15., szombat

Porcsinos saláta


Én az interneten olvastam, részletesen a porcsinról, mint étkezési anyag.
 Ismertem, mint amivel sok baj van a kertben, mert nagyon aktív, és nem szárad el könnyen a töve elvágása után. Ha azt akarjuk akkor a tövével fölfelé kell igazítani, de úgy is kell egy kis idő.
Eltervezem hogy megkóstolom, ezért hagytam a kerti csap környékén néhány tövet. Most időszerű volt leszedni belőle, mielőtt magot is hoz és átveszi a hatalmat.Mindegy melyik porcsinfajta, fogyasztható a levele. A porcsint megmostam ahogy kiszedtem azonnal. Közben ellenőriztem hogy lakik-e valaki a levelek között.

Kicsit macerás lecsipkedni az apró leveleket, de a szárából is hagytam a zsenge részekből. Elsőre nem szedtem túl sokat, bár megkóstoltam natúr, úgy ítéltem hogy jó az íze. Nem mértem csak csipegettem. Hogy ne ijesszem meg a családot, csak a többféle összetevőhöz szórtam.

Összetevők:
zöld paprika(lehet színes is vagy fehér)
paradicsom (szilva alakú, mert keményebb a húsa)
porcsin 
fűszerek( borecet, só, bors) 
A paprikát feldaraboltam, tisztítás után. itt mind bepirosodott paprika került bele. A paradicsomokat csak négy felé vágtam, mert apróbbakat szedtem le. Közé szórtam a megtisztított porcsint, és öntetet készítettem: kevés borecet(vagy étkezési) só (óvatosan a porcsin is sóz egy cseppet) és borsot szórtam rá. Csak nagyon keveset, mert a csípős nem kedvenc.
Pihentettem két órát és néha megkevertem, nem tettem a hűtőbe, mert ma hűvös nap volt. Jó íze lett, legközelebb magába is kipróbálom, nem nagy mennyiségbe, mert elég munkaigényes. Ízletes volt, most este már maradék sincsen.
A saláta fotó a maradékból készül, kissé életlen lett.


1 megjegyzés:

Rózsa írta...

Olvastam már róla, hogy étkezésre is használható, a kertemben biztosan nagy gondot okoz, megpróbálok készíteni belőle hasonlót.