2011. május 21., szombat

Csak a design



Várakoznom kellett, kicsit többet a kelleténél. Gondoltam, mindez ülve könnyebb lesz. Eddig fel sem figyeltem a divatos székekre. Vagy kevesebbet vártam? A szék háttámlája s alakot formáz. Csakhogy a gerincünk görbülete a testmagasságtól is függ. Egy kosarasnak máshova esik, mint nekem. Ilyen erőteljes görbületet, viszont élőbe még nem láttam.
 Formatervezett székek, én nem értem. Ívek és vonalak, de olyan vacak rajta ülni. Kész ficam. Miért is kell ez nekünk? Ki veszi meg ezt a designt. Legalább ráül pár órára előtte? Vagy csak az számít, hogy jól mutasson. Ennek semmi értelme hosszú távon.

Addig is ülnék valahol
Vacakok a székek,
Ezt vajon ki vette,
Ráültetném őt is
Az élet csupa üzlet.
De én vajon mire üljek?

Gyorsan utánanéztem a székeknek az interneten. Azt a fazont nem találtam meg. Párat  azért összeszedtem kíváncsiságtól vezérelve. Ezek a szolidabbak, amikkel gyakran találkozunk. Nem olyan kényelmesek, de a célnak megfelelőek.
Egy elég szokatlan designt is berakok a végére. Formáját tekintve megdöbbentőnek tűnik.

˝Verner Panton formatervező 1959-60-ban alkotta meg a Panton Chair-t, mely hajlított alakjával az akkori design kiemelkedő újítása volt. A forma zsenialitását mutatja, hogy mind a mai napig megállja a helyét a legmodernebb enteriőrökben, nappaliban, irodaházban, kávézóban, sőt, még templomban is! ˝
A véleményemet nem írhatom le, mert nem emlékszem hogy ültem volna rajta.

12 megjegyzés:

online-lehetőségek írta...

Érdekes székek, én a hagyományos kényelmes széket szeretem, de ma már csak ilyen dizájnos székek vannak sok helyen, ahova inkább nem is ülök le:))

Hólabda írta...

Persze hogy nem, de 2-3 óra után a semminél még ez is jobb.

Rózsa írta...

Sajnos a kényelmes szék már a múlté, a tervezők nem erre koncentrálnak, még ha ezzel a mottóval reklámozzák is.

Hólabda írta...

Én se szívesen minősíteném őket, de a kényelem ismeretlen fogalom.

online-lehetőségek írta...

Ebben igazad van , a semminél tényleg jobb:))

Hólabda írta...

-)

Adrienn írta...

Egy bizonyos kor után, a hosszabb ideig tartó üléshez, nem nagyon lehet megfelelő széket találni!:)) Nekem pl. rossz a tartásom, és az anatómiailag megfelelő szék, kifejezetten kényelmetlen!

Hólabda írta...

Adrienn a koromról semmit, majd jön a kéményseprő!-))))

Hólabda írta...

Isal Cancer: Thank you for your kind words, we were overwhelmed. Also thank you for your visit.

Haritha írta...

hi my friend!!!!i liked your post...
and thankyou so much for your comments:)
good day!

Haritha írta...

and i am seeing the awrd you gave me only now!!!! i just cant believe it...
thankyou so much...thankyou for motivating me to write.
<3 haritha

Hólabda írta...

Dear Haritha!
I very happy! I peered in the verse.