2011. március 14., hétfő

Túrógombóc


Túrógombóc készítése felhasználási útmutatóval!
Este elkészítjük az alapot.
Fél kiló túrót, egy tojással, kevés sóval elkeverünk. Adunk hozzá egy kis búzadarát. a mennyiséget a túró állaga határozza meg. Összeállítjuk és mehet a hűtőbe. Elméletileg egy óra elég pihentetni, de mi nem érünk rá. Így a hűtőbe kerül. Ha lehet, a krémtúrót ne használjuk erre a célra. Ezt személyesen tanultam meg.
Másnap a vízbe (ami forr) beledobáljuk az apróra formázott gombócokat. Miután feljönnek a víz tetejére, még főzzük egy ideig. A gombóc szétvágásával megnézhetjük átfőtt-e.
Közbe egy kis zsemlemorzsát is pirítunk. A leszűrt gombócokat beleforgatjuk, de adhatjuk csak natúran és a prézlit a tetejére kanalazzuk. Ha mindenki eszik, akkor leülhetünk mi is az étkezéshez. Ha kicsit ránk nézegetnek, akkor a recept a következő...
Hurkapálcát elővenni. Szöggel átütni a gombócokat és a hurkapálcára felhúzgálni. Félig minden hurkapálcát. Sütőbe megszárítani, nem baj, ha picit megég. Utána átfesteni színesre és mehet a padlóvázába dekorációnak. Vastagabb pálcára húzva, kisebb kalapács helyett használni, apróbb dolgokhoz megteszi. Csúzliba kavics helyett, ahol gyerek van. Lehetőleg kirándulás közbe, hogy az ablakaink megmaradjanak.
Megfogadni, hogy legközelebb ilyent nem is vállalunk. Legközelebb kezdjük elölről. Vagy tényleg csak egy órát pihentetjük, kicsit lágyabbra hagyjuk
Persze nem most készült a gombóc. Néha lefotózom a menüt, van amikor írok hozzá receptet, de előfordul hogy repül a fotó a lomtárba.
 A fotók illusztrálják hogy mire lehet még felhasználni. Mozaikot feltörni, vagy csak díszitő elemként!

4 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Jó ötlet!
Van a hűtőben fél kiló túró, de éjszakázni nem fog!

Adrienn írta...

A túrógombóccal nekem is sok konfliktusom volt, így áttértem a "lusta" változatra!
Az mindig bejön!

Hólabda írta...

Köszönöm nektek a hozzászólásokat.
A tapasztalat a legnagyobb kincs. Én is kísérletezgetek néha.

online-lehetőségek írta...

Én már régen csináltam , de az elsőt nem felejtem el az tuti:)))