2010. október 26., kedd

Töpörtyűs pogácsa.

A mennyiség nálam most ennyi volt.
 1kg liszt, 2 élesztő, pár kanál olaj, fűszerek, egy kis tej, 1 kis tejföl, 2 tojás, töpörtyű (nem mértem, csak saccoltam).

Felfuttatom az élesztőt, langyos tejben, csipet cukorral. Egy kispohár tejfölt öntök, a tálba. Lisztet is beleszórom. Sót teszek hozzá. Őrölt borsot, és köménymagot. Beleteszem a felfuttatott élesztőt. Csipet étolajat is teszek hozzá.
Töpörtyűs pogácsa
Ütök bele egy egész tojást, és egy sárgáját. A fehérje majd a teteje kenéséhez. Bedagasztok egy nagy adagot. (1kg liszttel) Ha szükséges langyos tejet adagolok hozzá. Hagyom kelni. Közbe a töpörtyűt ledarálom, és picit fűszerezem(baromfi töpörtyű).
A megkelt tésztát deszkára rakom, és picit kinyújtom, vagy húzom. Rakok rá a darált töpörtyűből, és összehajtom. Majd megismétlem. Ez miatt lesz szép leveles a pogácsa. Majd kiszaggatom, bevágom a tetejét, kiolajozott, lisztezett tepsibe rakom, kicsit távolabb egymástól. Megkenem a tojásfehérjével és megy a sütőbe. Sietek lefotózni, hogy el ne felejtsem.

4 megjegyzés:

online-lehetőségek írta...

Szia most olyan receptet irtál amire már régóta vágyom és a párom már nyaggat érte mikor csinálok.
Puszi érte és nagyon nagyon guszta a képen

Hólabda írta...

Én is olyan sokáig készülődtem, hogy a kisütött töpörtyűt lefagyasztottuk.
Pedig megfogadtam, hogy legközelebb is lesz. Mondjuk a tojást nagyjából kentem el a tetején, de elfogyott gyorsan.

story írta...

delicious cake, the picture makes me want to taste.

Hólabda írta...

Thank you, You honor the typing