2010. október 24., vasárnap

Párolt karalábé

Kezdődik az őszi karcsúsodási akcióm. Újra felrakok néhány emberkínzó receptet. Lelkiismeretesen meg is eszem, mielőtt leírnám az összetételét. Sose tudni, ugye ha nem élem túl, akkor más már ne főzze meg. Családom tagjai persze nem fogyóznak velem, így még nagyobb önuralom kell. Eldöntöttem, hogy a nekik készített menükből is rakok fel. Azok a jók, a nekem készülő, mikor hogy sikerül, de megeszem.
okt.15
A mai menü.
Párolt karalábé párolt tökkel vegyítve , és tükörtojás hozzá. Valami kis kalória nekem is kell.
Szükséges (1 személyre, két étkezésre.): 1 karalábé, valamennyi tök, kevés só. A tükörtojáshoz csípet olaj, tojás. (kell az én önuralmam, hogy elég is legyen ez a menü)
A karalábét megpucolom, és lecsíkozom,( mint a szalmakrumplit), majd felteszem párolódni. Időnként megkeverem, közbe a tököt is megtisztítom, és csíkokká alakítom. (lehet reszelni is a nagy lyukú reszelőn). Ehhez lehet idősebb tök, nem muszáj zsengének lenni. A fajtája? Én cukkinit használtam, de elég öregecske volt.
párolt karalábé
Ha félig puha a karalábé hozzáteszem a tököt, és picit megsózom. Készre párolom abban a lébe amit saját maga enged.
Tükörtojással és önuralommal fogyasztom.
(család : tarhonya leves és pörkölt, tésztával)

2 megjegyzés:

szosz írta...

Hogy tiltottad le, hogy nem lehet a képre kattintani?
Ez nem olyan rossz, bár én kínait ebédeltem :)
Úgy nehéz fogyózni, ha más a családban nem csinálja... tegnap is annyira irritált Nyúl vacsorája, hogy majdnem rávetettem magam... nekem ahhoz kellett önuralom, hogy ne bántsam a kajáját.

Hólabda írta...

Fogalmam sincs hogy csináltam, de mindjárt kiderítem. Nagyon is nehéz a fogyózás.