2010. október 20., szerda

Bögre gombóc.


Nagyon régen gyerekkoromba ettem és finom íze volt. Köretnek használható.

Szükséges:
fél kg burgonya, egy kanál liszt, olaj, 1 fej vöröshagyma, só, fűszerpaprika.
A krumplit megpucolom, és felkockázom (legjobb a szétfövő fajta). Felöntöm annyi vízzel hogy ellepje , kevés sót szórok bele.
Puhára főzöm. A kanál lisztet elkeverem egy kevés hideg vízzel. Ha puha a krumpli, lassú tűzön, folytonos  keverés mellett hozzáöntöm. Készre főzöm, hogy ne legyen leve. Hagyom egy kicsit kihűlni.
Felkockázom a vöröshagymát, és megpirítom az olajon. Hozzáadom a törött paprikát, és lehúzom a tűzről. Most jön a lényege a formázás. Fogunk egy bögrét (régen volt ehhez egy nagyobb fémbögre) és teszünk bele egy kis vöröshagymás alapot. Körbeforgatjuk a bögre alján és oldalán. Majd egy kanállal a krumplis masszából  beleteszünk. Körbe körbe forgatjuk,  míg kerek nem lesz, kiborítjuk egy tálba. Ha már kevés a vöröshagyma, pótoljuk, és folytatjuk ameddig nem fogy el az alapanyag. Tökéletes köret bármilyen párolt húshoz.
Gyerekkoromban sült sonka szelettel is fogyasztottuk vacsorára.
A fotón lévő lett volna minta, de nem gombócoztam vele, mert éhes voltam. Csak elterítettem a tányéron és rászórtam a vöröshagymás cuccot. (bevallom egy kicsit híg is lett, mert gyakorlat teszi....)

Nincsenek megjegyzések: