2010. február 15., hétfő

Alaplángos...



Mindig arra emlékeztet, amit mint kezdő főzőcskézőnek, mondott a Papa, nekem tanácsnak.


-Leggyorsabb lesz a lángos,ha a pékségből nem csak kenyeret,de kenyértésztát is vásárolsz......


Kicsit nehezen hittem, hogy engem ott nem néznek valami furcsán...


De az ottani pék simán nejlonba csúsztatta a tésztát, és átadta ami sülés előtt volt...


Én meg kifizettem a kenyér árába, és boldogan kocogtam haza...


De ma már idehaza is elkészítem.


Néha a lángos és a fánk ugyanabból a tésztából...


Cukor nélkül natúran készül, és aki szeretné majd lekvározza....


Kell:


liszt


élesztő



1 tojás


Csipet cukor az élesztőhöz..


Langyos víz(de inkább tejet szoktam)


Lényege ugyanaz mint a többié, csak ha nincs benne tej, tovább eláll(na).


Felfuttatom az élesztőt, és összekeverem az egészet egy kényelmes edénybe..


Körbe hordozom, és veri mindenki egy kicsit a fakanállal...


Jó hólyagosra...


Kiszaggatom, és indul az olajba, nem kell várakozni vele, így is megnő...


Fánknak csinálom felét, és a másik részéből lángost.


Az édest nem szereti mindenki...


Nem tudom a városi pékségbe adnának -e kenyértésztát....


Lehet lekvározni, sózni, sajtozni....Vagy fokhagymázni...





Nincsenek megjegyzések: